vrijdag 1 juni 2007

Werkplek



Ik werk hier voor Champs (Cutler Hammer Assembly Major Projects Solutions) en de International Customer Service afdeling. De International groep bestaat uit 17 personen, waaronder 10 Project Coordinators (waaronder ik), 3 Project Managers, 1 Project Engineer, 1 Operational Excellence medewerker, 1 In-house Expeditors (transporteur) medewerker, en onze leidingevende.


Hier in Amerika hebben de meeste bedrijven hun kantoorruimte ingedeeld in 'cubicles', zo ook Eaton. "Callcenters' in Nederland hebben ook vaak van die 'cubicles' waarin ze allemaal in hokjes zitten te bellen. Zo erg is het hier niet, hier hebben ze 'cubicles' voor 4 personen, waarin je allemaal met de rug naar elkaar in een hoek zit. Ik ben niet gewend aan 'cubicles', maar het heeft zijn voor- en nadelen. Het grote voordeel is dat het rustig is, je minder wordt afgeleid door een bellende collega, en je dus veel werk kunt verzetten in een korte periode. Dat is waarschijnlijk de reden waarom ze 'cubicles' gebruiken, maar goed. Een ander voordeel is, dat het net een stukje van je eigen huiskamer is, je hangt je persoonlijke spulletjes op, zet er een plantje neer, en het voelt net als thuis. Grote nadeel is toch wel, dat het zo onpersoonlijk is als de pest. Voor een 'praatje' moet je je omdraaien of een stukje lopen en dat is toch anders. Het went snel en zo erg is het nou ook weer niet, gelukkig zit ik in een vierpersoons 'cubicle' met leuke mensen, dus het is goed te doen. Een 'cubicle' waarin je alleen zit, lijkt me vreselijk, en zou voor mij een reden zijn om ergens niet te gaan werken..

Verder maken ze zich niet zo druk over hoe je achter je buro zit. De meeste collega's 'hangen' achter hun buro en veel mensen luisteren naar hun 'Ipod' tijdens het werk, dat is in Nederland wel anders. Als je daar achter je buro 'hangt' is het direct: "heb je het niet druk ofzo?" of "moet je er wat werk bij hebben?", hier kijken ze gewoon hoe goed je je werkt doet, zolang de klant maar tevreden is en dan is de rest minder belangrijk. En zo hoort het ook..

Veel telefoon krijgen we niet in de Internatonale Customer Service-wereld. Het zijn veelal e-mails, mede door de verschillende tijdzones. Bellen heeft weinig zin als de andere kant van de wereld slaapt, e-mail is dus handiger. En e-mail, nou dat krijgen we, op een gemiddelde dag, beantwoord ik tussen de 70 en 80 e-mails. En dan heb ik het nog niet eens gehad over de pre- en post-order support werkzaamheden. We zijn hier zeker drukker dan in Hengelo, de Amerikanen hebben namelijk een andere kijk op Customer Service. Ze doen gewoon wat de klant vraagt, terwijl ik in Hengelo de klant probeer op te voeden zodat hij niet steeds dezelfde vragen stelt.. Wat beter is? Het is maar net vanuit welke invalshoek je het bekijkt..

Overigens is het dragen van spijkerbroeken is niet toegestaan. Bij veel grote bedrijven in Nederland is dat ook verboden, tenzij het 'Casual Friday' is, hier noemen ze het alleen 'Jeans Day'..

4 opmerkingen:

Anoniem zei

hoi robin, even een tijd niets van ons laten horen, maar wel je stukken steeds gelezen! Leuk om je werkplek en collega's te zien. Lijkt me lekker rustig in 'zo'n cubicles; kan je ongestoord bellen en lekker opschieten! Je hebt je eigen cubicle leuk ingericht, zag ik, met het twentse ros en de grolsch bierwagen!
In je vrije tijd lijk je je niet te vervelen. Jongen ,wat een eetfeestjes en bbques e.d.! je wordt dagelijks beziggehouden?
Je huisgenoot Ashwin is nu vertrokken en hoe bevalt het nu alleen? Kun je een mens-room maken van zijn kamer!! Nog een fijne tijd en we blijven uitkijken naar je berichten. Jan en Hennie

IgorK zei

ai, je zit wel lekker tussen de vrouwen.....LOL

Anoniem zei

Hoi lieverd!

Leuk om nu eens je werkplek te zien! Wel gezellig zo te zien!
Leuk dat je je stekkie een beetje nederlands hebt aangekleed!

Kus Karlijn

Anoniem zei

Hi Robin,

Fout twente vaantje

groeten Toon